Owner Post Them Follow Dash



Atelophobia
Atelophobia;

BᗩMBᏙм ❤


  • Wawe
  • OneEight years old

  • Love ❤

    20 November 2012 ∞ Cinta Dan Sayang Saya Untuk Muhammad Suffian Bin Mohamad Arshad Teguhnya Berjuta-juta Kali Dari Eiffel Tower♡

    Ya allah, andai takdir jodohku bukan untuknya aku percaya dia telah memilih yang lebih baik untuk dirinya ♥
    6 Februari 2015
    Kami Kawan ❤
    Buah Hati Pengarang Jantung ❤
    I Love You So Much ❤
    BFF ❤
    Them ❤
    Love ❤
    Mok-Mok ❤
    Guwa ❤


    Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
    Skins by: IlliShuhada
    Basecode : PikaChan
    Best viewed in Mozilla and Google Chrome
    Adalah haram untuk buka page source dan curi code di sini

    Nobody perfect

    Assalamualaikum and hi gais .

    It has been aged since my last post . So hari nih aku nak update pasal " Nobody Perfect " .
    People judge what they see , manusia bercakap tentang kita sebab nak buat kita down dan aku da rasa apa itu down sedown downnya . 
    Just because of what ? Sebab manusia or mereka ta nak kau lebih daripada dorang . Mereka-mereka nih boleh tergolong dalam kalangan yang mempunyai sifat IRI HATI , DENGKI , CEMBURU DAN BUSUK PERUT . See , busuk perut ? Apakah ? Hanya orang utagha ja yang lebih memahami . 
    Btw semua perasaan nih lumrah dalam kehidupan manusia dan memang dah jadi sebahagian dalam diri manusia . 
    Apa kau pikir kau dah cukup sempurna untuk judge orang ? Dah sempurna kew diri kau tuh untuk membuka aib orang dan menghukum seseorang tanpa usul periksa ? Layak kah diri kau tuh untuk memerli dan mengutuk orang ? Adakah kau sesuci bayi yang baru lahir untuk berbuat begitu kepada sesama manusia yang tidak pernah lari daripada melakukan dosa ?
    Cukup layakkah kau mengejar kesempurnaan itu walhal di dalam dunia nih tak ada seorang pun yang sempurna . Sebelum MENGUTUK atau MENGATA tentang seseorang , pikirlah tentang dosa . Dah cukupkah amalan kebaikan kita untuk menempah tiket ke syurga Ilahi dan sebelum berkata-kata pikirlah tentang diri kita dahulu yang tidak sesempurna mana utk judge orang lain . Judging someone doesn't define who they are , it defines who you are . Maksudnya dengan menghina , menghukum dan mengutuk orang takkan menentukan siapa diri orang tuh tapi akan menentukan siapa diri kita . 
    Semua orang mempunyai kekurangan dalam diri masing-masing so perbaiki kekurangan diri dengan muhasabahd diri bukan dengan judge orang sesuka hati . Btw Allah ja yang berhak untuk menghukum hambaNya . Kita nih tak layak kerana diri kita tidak sesempurna mana untuk menghukum , hanya mampu berdoa dan menasihati bukan dengan menceritakan keburukan orang kepada orang lain agar mereka memandang hina dan jijik kepada yang teraniaya tuh . Setitik hitam jika tidak dibersihkan lama kelamaan akan mengotori hati kita . Perbaikilah diri dengan sebaik yang mungkin wahai manusia sebelum ajal menjemput . Mohonlah keampunan kepada Allah sebab kita tak sempurna dan seringkali melakukan dosa .

    Aku juga hamba Allah yang tak pernah lari daripada melakukan dosa sebab itu aku diduga dengan pelbagai dugaan . Btw everything happens for a reason . Allah tahu apa yang terbaik untuk hambaNya . Allah takkan memberi dugaan yang tidak mampu dipikul oleh hambaNya . Dugaan itu juga telah mengajar aku untuk lebih mendekatkan diri denganNya dan jangan merasa diri aku tuh perfect sangat macam sebelom-sebelom nih . 

    Ya Allah , aku berdoa kepadaMu memohon keampunan ke atas segala dosa yang telah hamba lakukan .