Owner Post Them Follow Dash



Atelophobia
Atelophobia;

BᗩMBᏙм ❤


  • Wawe
  • OneEight years old

  • Love ❤

    20 November 2012 ∞ Cinta Dan Sayang Saya Untuk Muhammad Suffian Bin Mohamad Arshad Teguhnya Berjuta-juta Kali Dari Eiffel Tower♡

    Ya allah, andai takdir jodohku bukan untuknya aku percaya dia telah memilih yang lebih baik untuk dirinya ♥
    6 Februari 2015
    Kami Kawan ❤
    Buah Hati Pengarang Jantung ❤
    I Love You So Much ❤
    BFF ❤
    Them ❤
    Love ❤
    Mok-Mok ❤
    Guwa ❤


    Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
    Skins by: IlliShuhada
    Basecode : PikaChan
    Best viewed in Mozilla and Google Chrome
    Adalah haram untuk buka page source dan curi code di sini

    4 Jenis Kawan

    Assalamualaikum. Hye people. I am in my holidays. My holidays were just typically boring. Ok, tetiba teringat ada 2, 3 kejadian sebelum last day sekolah. Hmm, pasal kawan. Benda nih terjadi dekat aku. Bayangkan kitorg rapat berempat, tetiba salah sorg dari berempat tuh secara tiba-tiba asingkan diri drpd ktorg bertiga. Kitorg taktau apa salah kitorg. Last-last petang tuh, dia cakap dkt dua org drpd aku tuh yg "aku nih rampas diorg drpd dia dan dia rasa disisih". Ok, aku rasa dia nih batak perhatian org, dahagakan kasih sayang dan takda point nak cari gaduh maybe sbb tuh dia cakap mcm tu. N then, aku rasa diorg berdua yang patut ckp macam tuh sbb kita lebih rapat berdua. Padahal yg lagi dua org tak rasa mcm tuh pun sbb sebelom nih kitorg kwn elok ja. Seriously talk, aku menyesal kenal kawan yg mcm hang. Btw kawan mcm hang nih jenis yang ke-2 dan 4 aku rasa. So, aku malas nak ckp banyak pasal dia nih. Satu ja aku nak pesan, hentikan sebar fitnah pasal orang lain kepada orang lain hanya semata-mata nak tutup kesalahan hang dan jangan dengki sangat dengan kelebihan orang lain. ^^ 

    1. Kawan Yang Rampas Bf/Gf Kawan Sendiri
      Jenis kawan yang nih merupakan simptom yang paling femes dalam berkawan. Media massa pun ada pasal kawan yang rampas bf/gf kawan sendiri. Dari sudut positif, ada hikmahnya jugak benda nih terjadi maybe bukan jodoh kita dengan dia. So, doakan kebahagiaan mereka walaupun cinta diorg berputik dari cara yang terkutuk macam tuh. Ok, for sure bf/gf kita tuh jenis yang tak setia dan for sure jugak kawan kita tuh jenis yang tak reti bersyukur dan taktau nak menghargai persahabatan sebab tuh sanggup merampas kebahagian orang lain. Nak hidup lebih tenang, tinggalkan kedua-duanya. Biar mereka dengan dunia mereka, jalani kehidupan baru seperti biasa macam takda apa-apa yang berlaku dalam diri kita.
    2. Kawan Yang Burukkan Kawan Sendiri Dekat Orang Lain
      Kadang-kadang orang yang kita anggap kawan sanggup jaja keburukan kita dekat orang lain. Kawan macam nih layak dibagi kaki sebab sanggup memburukkan kita dan nama baik kita akan tercemar. Lebih teruk lagi, bila dia menjaja keburukan semata-mata untuk menampakkan yang dia tuh sebenarnya baik dan kononnya teraniaya dimata orang lain. Kawan jenis ni layak digelar talam dua muka atau beribu-ribu muka. Orang macam nih sangatlah licik. Tapi ada sesetengah kawan yang terpaksa cerita keburukan kita dekat org lain sebab dia dah tak tahan dengan perangai setan kita tu sebab bila dia dah bagi nasihat kita taknak dengar. So, conclusionnya. Pakat ramai-ramailah beli cermin dekat kedua RM2 dan cermin diri memasing.
    3. Kawan Yang Pembelot
      Bila kawan ja, mestilah ada banyak rahsia yang kita kongsikan bersama tapi rahsia yang paling banyakdikongsi mestilah dengan BFF 4EVA kita yang tahu pasal perangai kita, selok belok kehidupan kita dan sebagainya. Cerita punya cerita rahsia kita dekat kawan kita, tetiba satu hari si kawan durjana nih bocorkan rahsia kita. Walau berbagai carutan kita lemparkan dah takda guna lagi sebab rahsia kita dah dibocorkan. Jadi, hati-hati bila berkawan. Pilih kawan yang betol-betol boleh dipercayai ja untuk berkongsi rahsia ataupun tulis dalam diari ja.
    4. Kawan Makan Kawan
      Kawan ni masuk dalam kategori kawan yang paling tak berguna. Dalam berkawan reramai elok-elok tetiba dia akan memecah belahkan persahabatan tuh kononnya dia akan cakap salah sorang nih nak rampas kawan lah apa lah. Tuh namanya kawan makan kawan. Dia kononnya nak tunjuk hebat. Jadi hati-hati bila ada kawan yang macam nih. Kawan macam nie mmg taktau hargai apa itu erti persahabatan. Jadi nak hidup kena pandai-pandailah pilih kawan.